Mijn naam is Chris de Rooij en dit bedrijf ben ik gestart in 2017.

Samen met mijn partners help ik bedrijven op het gebied van IT-inkoop, projectmanagement, contractmanagement en leveranciersmanagement.

We hebben allemaal een achtergrond die niet in de IT ligt, maar wel ruime ervaring in de IT. Dit maakt ons vaak uitzonderlijk goed in het begrijpen wat de vraag is en het beschrijven wat er nodig is om aan deze vraag te voldoen. Daarbij hebben we allemaal ervaring als IT-inkoper of meewerkend adviseur én/of als verantwoordelijke lijnmanager.

We zijn geen consultants die vanaf de zijkant roepen wat er gedaan moet worden. We werken actief samen om het doel te realiseren. In een aantal gevallen richten we alles in, zorgen dat alles klaar staat zodat we de werkzaamheden over kunnen dragen aan de klant.

De klanten die we bedienen zijn erg wisselend. Het zijn niet alleen groot-, midden- en kleinbedrijven, maar ook scholen, stichtingen en verenigingen.

 

Kies de leverancier die bij u past

Leverancierselectie is enorm belangrijk en zorgt voor een gerust gevoel op het moment dat u ervaart dat u de juiste keuze hebt gemaakt.

  • Kies een leverancier die past bij uw formaat bedrijf
  • Onderzoek of uw leverancier al ervaring heeft in uw branche
  • Bespreek wat de verwachtingen zijn rondom de personen die de diensten verrichten
  • Wat voor bijdrage gaat de leverancier leveren aan uw primair proces
  • Betrek de leverancier bij uw uitdagingen

Van EU-aanbesteding naar daadwerkelijke prestaties

In de publieke sector zetten we meer dan 65 Europese aanbestedingen uit. In ieder van die trajecten realiseerde onze klant een besparing, zonder dat dit ten koste ging van de dienstverlening.

  • Een laagdrempelige, juridisch houdbare manier van Europees aanbesteden;
  • Een optimale samenwerking tussen klant en leverancier;
  • Tevredenheid bij alle stakeholders, waaronder de eindgebruikers.

Inzicht en grip

Wat levert het op om ons in te zetten op het gebied van contractmanagement? Dat is een vraag die we regelmatig krijgen. Hier leggen we het aan u uit in een actueel praktijkvoorbeeld.

  • Hogere efficiency wat zorgt voor minder kosten
  • Eenvoudig inzicht en overzicht
  • Meer grip op contracten en leveranciers
  • Betere voorwaarden
  • Betere en duidelijke service afspraken
  • Makkelijker toekomstgericht werken
  • Groei door gebruik te maken van leveranciers die partners worden

Van leveranciers naar partners

Zonder overzicht geen inzicht. Zo kwam het dat onze klant in de private sector maar beperkt profiteerde van haar leveranciers. Dat ondanks een spend van meer dan € 100 miljoen. Wij gaven deze klant weer inzicht in de budgetten per afdeling, de afgesloten contracten en de daadwerkelijke prestaties van de contractpartijen. Waar nodig werden nieuwe afspraken gemaakt. Zo kon onze klant haar aanbieders confronteren en hen verplichten om meer waarde te gaan toevoegen.

  • Realistische budgetten, waarbij werkkapitaal weer vrij komt voor investeringen;
  • Scherpte op overeenkomsten en voorwaarden, zowel commercieel als inhoudelijk;
  • Een kostenbesparing van 15% (op een spend van € 100 miljoen).