Contract-en leveranciersmanagement is een vrij nieuw vak, met name op het gebied van ICT. Waar voorheen de ICT binnen de organisatie werd verzorgd is het nu steeds normaler om dit uit te besteden.

Alle energie richten op het primaire proces is vaak de gedachten en natuurlijk minder kosten en zorgen rondom ICT.

Door deze ontwikkelingen komt het steeds vaker voor dat er iemand deels of geheel wordt ingezet als ketenpartner of service level manager om ervoor te zorgen dat de ICT leveranciers wel doen wat ze moeten doen tegen de gestelde voorwaarden.

Dit is een vak apart, want hoe pak je dit nu aan?

 

Grip, controle en partnerschip

De leverancier moet een partner zijn/worden, maar toch moeten ze leveren zoals afgesproken. Hoe is dit te monitoren en af te spreken en wat is er afgesproken over de dienstverlening en tegen welke voorwaarden is dat?

Hoe loopt dit proces intern, wie tekent er contracten en hoe komen ze nu bij de contractmanager terecht?

Al dit soort vragen helpen we tijdens de training die we verzorgen. Wees gerust, we hebben geen dikke boeken of online cursus, maar we gaan samen aan het werk. We beginnen van voor af aan en lopen het hele proces door.

Dit doen we met de lopende contracten Hierdoor gaat er geen werktijd verloren en ontstaat er snel grip en controle en verbetermogelijkheden, zowel intern als extern.